2 years and childless

February 14, 2015


 I am all alone today so masak untuk makan tengahari ala bujang. Setakat apa yang ada dan senang. Biasanya banyak masa sekarang spend with husband, kecuali if masing-masing sibuk kerja. Most of our free time actually waktu Selasa-Khamis waktu orang kebanyakannya sibuk kerja. Almaklumlah kerja kami ni menuntut kerja hujung minggu. Tidak sama macam orang lain. It means, bercuti pun kena ambil weekdays. We were supposed to fly to Bali by 10th February lepas, to celebrate our 2nd wedding anniversary (10th Feb) but I guess bukan rezeki kami kali ini.

It's okey, husband cakap perjalanan masih panjang lagi.

Pejam celik, rupanya dah 2 tahun kami berkahwin. 2 years and childless. Usia pun bukan muda. Wajarlah mungkin Allah belum memberi kami rezeki memandangkan kami yang belum bersungguh-sungguh. But few days ago, we talked about it. Kami pun mahukan anak. Pasangan mana yang tidak mahu. Namun mungkin ada hikmah mengapa masih belum ada tanda. Mungkin Allah masih mahu kami berdua menghayati makna perkahwinan kami, yang saya kira masih dalam proses penyesuaian. Isu anak kami jarang bincangkan kecuali last few days, but yet it was just a brief talk, doesn't even last more that 5 minutes.

Tidak seperti beberapa pasangan yang lain (mungkin), kami tidak begitu terasak dengan pertanyaan demi pertanyaan tentang anak. The biggest reason is because, I prevent myself bergaul dengan orang yang mungkin tidak memahami saya. Simple macam tu. But it works. Tak fikir sangat tentang anak. Lagipun sekarang tinggal with only husband and kadang-kadang pulang rumah di Ranau. My life hanya di keliling ibu bapa adik beradik, dan suami. Mungkin juga Allah masih mahu saya perbaiki kelemahan saya dalam menjaga hati dan kebajikan ibu bapa, sejujurnya saya sedang berusaha ke arah itu. Saya sesungguhnya masih belajar dan bertatih dalam menguruskan hidup sendiri. Ada hikmah atas semua yang telah dan sedang terjadi.

Insya-Allah, rezeki Allah tu datang pada waktu yang terbaik. ^^

You Might Also Like

9 comments

  1. sabar itu indah... =)

    sy singgah & follow sini #388
    http://nokuchemong.blogspot.com/2015/02/giveaway-7-hari-by-syira-lokman.html

    ReplyDelete
  2. RiN nOku,
    indeed. lagipun tak perlu fikir sangat cuz what meant to be is meant to be. thank you and good luck to you dear :)

    ReplyDelete
  3. Be strong and have faith with Allah, Sophie..:)

    ReplyDelete
  4. AS'SALAM...
    ujian Allah..
    lagipun baru 2tahun perrr..ada org berbelas thun baru dpdt ank..
    just think positif.. ^_^ selagi ada masa ni,boleh kmpl hrta dulu, bila ada rezki ank nti senang..semua da ckup..btul tak? setiap apa yang Allah beri itu ada hikmahnya..just cool n relax je..tp dlm mse yg sama jgn berptus asa.. =)

    ReplyDelete
  5. akak pun dh 3 tahun still mencuba but Allah knows the best dear why dia tak bagi kita rezeki lagi... :)

    ReplyDelete
  6. Salam .Hee semoga mendapat zuriat tidak lama lagi.

    ReplyDelete
  7. Allah knows best.
    Kita meminta, Dia memang akan memberi.
    Cumanya, mungkin diberi segera, atau ditangguhkan sebentar atau diganti dengan yg lebih indah.

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah, Allah sentiasa ada perancangan yang terbaik untuk you. Rezeki Allah tu macam macam jenis. Have a nice day ya sophie! Oh btw, my neighbour dah 15 years still childless and alhamdulillah dia preggy now dah 8months. Apa apa pun. Youre the best and very strong ;)

    ReplyDelete
  9. Nana. same here. :) .. be strong, sambil pujuk hati sendiri :)

    ReplyDelete