Shopping-bimbo

February 18, 2015

Here I am feeling random again. Bear with me.

Penyakit yang datang beberapa bulan sekali ni dah datang. Selama ni tergatal-gatal nak beli flight tickets but let's not do that, Fina. Flying is no more for this year. You have your target, remember? Tiket penerbangan yang start from RM18 per way per pax tu bukanlah masalah utama sebenarnya. Masalah paling utama adalah, kos trip tu. Lepas tu spesis suka cuti panjang-panjang more that one week. Demmit dengan penuh sopan santun.

Tapi ai adalah sudah tidak mampu menahan gelodak di jiwa yang membara-bara. Mengapakah dunia ini di hujung jari? Bukan otak di hujung jari? Kalau tidak, mungkin ada juga fungsi otak shopping-bimbo ini dalam menepis aktiviti tidak berpedoman jari-jemari *klik pay, klik pay* *confirm order, confirm order*. Sekarang belum rasa menyesal tapi bila barang sampai boleh jadi tiba-tiba gedik menyesal.

Btw I won't get them until cuti Chinese New Year end, well. (- -")

I bought myself another broadband, too. Kerana hidup ini yang bersifat nomad. Kalau duduk satu tempat saja, dah lama beli streamyx atau apa-apalah. Broadband portawifi Celcom (ini bukan iklan) suit me well. Kontra dari sebelum ni konon tamat saja kontrak setahun, nak tamatkan terus. Ya tamatkan, dengan mengupgrade ke pelan lain ahahak T___T

Online shopping dan broadband tadi hanya sedikit contoh. Sebetulnya, I bought lots and lots and lotsss of thing not only for myself but also to close family members. Even untuk kucing di rumah. Belanja banyak, kerja juga harus banyak betul atau tidak? Rasanya orang kuat belanjalah yang paling kuat kerja juga. Saya syak sajalah sebab saya begitu. Teori kampung-kampung.

Saya kategorikan diri saya sebagai cheapskate, tapi shopping banyak time sale lepas puas google/survey harga ha ha macamana tuh T_T

Got to go. Kerja kuat katanya.


 Cuba teka ni game apa? Siapa tau, kita sesungguhnya adalah geng! Wahahh!

You Might Also Like

0 comments