This charming chinese guy.

July 11, 2010

Well..

Everyday I meet lots of people. Customers and providers. Dari kanak-kanak sampailah yang ke tua. Sebab jaga kaunter dekat kedai runcit; one of my mum's branch, and it's actually fun. Now that I'm waiting for my PJJ, boleh juga kurangkan sikit beban mama mengupah pekerja di sini. Lama juga free ni. Dalam two months lagi, less or more.

Jarang ada customer chinese. Maksud saya, di kampung ini, manalah ada chinese people. Setahu sayalah. Selain my cousin Mimie, mix chinese. Well (- -") Baru tadi ada seorang lelaki Chinese datang beli barang, umur sekitar awal 20-an. Quite a good looking guy. Well, I admit sometimes some Chinese man do attract my attention by a glance. Kalau dari segi personality, they always have their own charm. What this sounds to you? LOL. I'm serious, by the way. Aku sentiasa serius.

I know the fact that sesetengah penduduk Sabah selalu dikaitkan dengan their look yang ala-ala chinese (termasuk saya), but this one is a real chinese okey.

"Premium."

He seemed so awkward and his voice a bit trembled, asking for rokok. Ah smoker. Saya capai kotak rokok yang dia nak dan dia hulur not hijau kemudian saya bagi dia the changes. Dia berlalu. Dari kaunter, boleh nampak jalan yang dia lalu and I tak sedar I pandang that man dengan mata tak lepas sampailah dia hilang dari pandangan. Waktu tu juga lamunan terus mati, saya tersenyum sikit thinking, 'what was i thinking??'. Haih. Fina dan penyakit berangan dia. Not that I'm watching his attractive (sempat lagi nak kata attractive) body all the way lah HAHAHA demmit korang. But I was actually thinking about, how admirable he is with his sepet eyes, his athletic body. And how sweet he is with his awkwardness. And somehow I can tell he's a shy guy.. blablablaaaa.

Ah, mungkin juga sebab saya dah bosan sangat jadi sibuk pergi perhati orang. Customer tak ramai time-time macam ni. Nasib baik ada line internet hehh. Today stop jap aktiviti blog walk. Fed up ada blogger letak lagu autoplay dekat blog sebab my Internet Download Manager (IDM software) boleh detect some of them then auto-download pula. Buat laptop saya hang grr.

Saya nak mekap-mekap blog hari ini.

You Might Also Like

8 comments

  1. ahaha yes chinese men do attract me
    comel sgt tmbh2 lg kalau mcm tergagap-gagap speak malay dgn kita org melayu

    ^^

    *sorry eh kak sbb private kn blog utk sementara waktu :)

    ReplyDelete
  2. I.Hazwani,
    hehe kan syg kan?

    tula wani, kenapa private tu?

    ReplyDelete
  3. hihi..wah sis tertarik ah..ok what..mmg ble jg kedai nie..mesti kte usha2 org kan..hihi

    ReplyDelete
  4. tiefazatie,
    ifa, mana ada lah :P tp yg p tgok2 org tu mmg tidak bleh nafi. mmg tgok juga. hehe tp bkn tiap masa juga hehe

    ReplyDelete
  5. huhu~
    sounds like me oso...
    Fara lebey senang attracted to malay yg ade chinese look.
    even my bf pon rupe chinese.
    hehe

    :P

    ReplyDelete
  6. sbb skrg ni musim pelajar membuat carian menggunakan internet
    takut2 terserempak dgn blog wani
    hehe

    ReplyDelete
  7. Fara,
    sedap sket nak tgok ye tak? hihi :P syg tak sempat amik pic budak tu. haha

    ReplyDelete