Ignorance or Stupidity?

March 23, 2010

Situasi 1

Senyum jadi Tenyum
Sorry jadi Sowi
Lebih jadi Lebey
.. and lots more.


Situasi 2

Untuk Malam Kebudayaan waktu program Bakti Siswa Ranau Sabah 7hb-13Mei, kumpulan saya tujuh orang akan perform tarian. Group lain ada yang perform Dikir Barat dan Teater Muzikal. Tema Satu Malaysia jadi kami pilih lagu Citrawarna untuk ditarikan. Lagu meriah. Sudah 3 hari praktis. Ini hari keempat.

Jadi tadi, pasang lagu Citrawarna untuk kenalpasti lirik. Lirik dah ada cuma nak pastikan lirik Citrawarna yang saya dapat melalui google itu betul. Lagu memang best. But end up a bit angry (oh emosional) sebab the singer menyanyi tak jelas. How come in the first rangkap, perkataan budaya dia sebut daya saja ....? Like !@#$%^& ????? Dan ADA lagi sebutan yang tak jelas dalam lagu tu. At some words, saya tak tahu the singer sebut bahasa apa. Lagu ini lagu Satu Malaysia. Lagu patriotik yang pasti semua orang akan dengar. At the first place, kenapa publish rakaman cincai? Oh saya marah.

.
.
.

Sense of ignorance. Or stupidity? Annoyed. Annoyed.

You Might Also Like

2 comments

  1. situasi 1..
    orang yang (bajet) manje manje je yang cakap camtu.. manje -> love -> stupidity. hehe

    situasi 2..
    ignorance which leads to stupidity.. i agree with u. tak elok la nak buat cincai cincai je.. eh. tah tah kamu dapat donlod LQ je. hehe

    ReplyDelete
  2. ف wildchild ۞,
    ceh stupidity konon manja2 tu. bukan ke you guys suke yang manja?? hehe.

    okey then show me the HQ one please.

    ReplyDelete