Biarlah Rahsia

July 13, 2010

Entri panjang.
There's a lot of things going on in my mind lately.

I'm not being honest all the time with my friends, honestly. Ada satu perkara yang, when people asking, sometimes I would rather say this and that, when actually, I don't. Kadang-kadang saya tukar topik, atau sekadar diam. Sebab, lagi cakap, lagi orang banyak bertanya. So simply answering untuk memuaskan sesetengah hati orang yang kadang-kadang bukannya nak tahu sangat. Sekadar bahasa basi. Biasalah kita orang Malaysia, berbudi bahasa dan pandai berbahasa basi.

This is the reason, why people keep talking at my back, back then. Dah lama aku tak cakap pasal ni. Lepas ni aku harap aku tak cakap lagi.

Saya baru-baru ini terbaca entri dekat blog rakan JPM saya, Ong Swee Lian, kami panggil Lian. She's a mix Chinese and Indian, so for me she's one of those special Malaysians. I've wrote occasionally about her in Sufilara.Com though.  Kalau lihat dari apa yang Lian tulis, saya insaf, selain beberapa orang yang support di belakang saya selama ni, ada lagi orang lain yang masih boleh melihat dengan mata hati, bukan setakat mampu melihat setakat di permukaan. Saya juga manusia biasa, ada silap di mana-mana.

Kalau kamu baca entri Lian (or LeAnne? :P) tu, dia ada sebut JPM, right? Tahun 2009 adalah tahun di mana saya terlibat dengan JPM (Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa). Lian dan saya adalah antara ahli-ahli dari 22 orang mewakili keseluruhan kolej (DPP) macam hebat je bunyi kan. HAHA. Banyak sungguh kenangan dengan rakan-rakan sejawatan lagi 20 orang tu. Ada yang pahit, banyak yang manis. Susah senang kita tempuhi bersama. Bergerak dalam satu pasukan memimpin pelajar-pelajar lain. Meeting demi meeting demi meeting. Dulu rasa penat sangat-sangat, tapi sekarang ni rindu pula. Nantilah kalau rajin saya tulis entri pasal tu.

And Lian mention about me train budak-budak kolej untuk performance. Yes itu betul. Kalau time musim-musim banyak offer untuk buat performance tu (which kadang-kadang tak putus-putus), tiap malam train train dan train. I am SO into traditional dance. Audirasari, nama kumpulan I'm in waktu di kolej. Ah why it feels like so long ago.. :/

And she mention about mekap. Haha. Satu favourite saya, pergi majlis-majlis Grand Dinner, sebab boleh melaram boleh mekap-mekap (itu salah satu sebab kenapa saya involved tarian untuk buat performance, selain dari minat :P) but korang tak hairan ke kenapa saya jarang post gambar saya dalam full costum? Don't ask me why LOL. Yang lain semua betul cuma saya tak mau ulas panjang sebab dah banyak kali kot cakap dalam blog ni HAHA dan ada benda yang dia cakap yang kamu boleh fikir sendiri.

Bacalah INI, INI dan INI kalau berani.

They do not know what had actually happened, yet, they judged. At the first thought, it was so heart-breaking but in the end, it was me to be blamed. Ini saya nak cakap pada diri sendiri : Macamana diorang tak fikir bukan-bukan if ko sendiri tak bagitahu kebenarannya kan? The truth bukannya teruk sangat pun, but thinking that my decision about it (in Sufilara.Com, I wrote some password protected entries about it, if you still remember) was so drastic and it had hurt some other people, NOT mentioning myself. My family, my friends, my so-called friends, and some other friends. Mungkin my family dah terbiasa dengan saya dan jalan hidup saya yang terlalu berliku dan penuh dengan dugaan dan cabaran yang kadang-kadang orang tak sanggup nak hadapi, tapi Alhamdulillah saya masih mampu berdiri. Betullah mutiara kata yang kita selalu jumpa, yang mengatakan Allah SWT tak menduga hamba-Nya dengan dugaan yang tak mampu dipikul oleh hamba-Nya itu. Kemampuan setiap manusia itu berbeza, dan jika sampai ini sekali dugaan yang saya terima, maka saya harus redha.

As for those friends yang tak biasa dengan saya dan jalan hidup yang tidak seindah rupa saya (ewah), macam ni lah jadinya. Saya tak blame orang-orang yang terlibat, tapi kesakitan yang saya rasa kerana diperlakukan macam tu waktu tu masih terasa lagi, ditambah lagi dengan waktu getir saya waktu itu jadi saya tak mampu nak menipu perasaan saya. Ya saya terluka. Masih terluka. But, by time, I'll forget.

For now, time is passing and some stages had passed, and trust me, things getting better and never been better than this. I positively feel like this is one of the best decision I had ever made in my life. Not so beautiful, but at least I'm still alive.

Biarlah it remain as a secret.

Siti Nurhaliza - Biarlah Rahsia

Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempat ku
Membayangkan pahit manis berlalu
Tak siapa yang tahu

Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Tak kan tugumu kebal
Tiada pertimbangan

Korus:

Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi

Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam ku putuskan
Biarlah rahsia

Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata bertulangkan dusta

[ Ulang Korus ]

Pernahkah kau bermimpi seketika berada di tempatku...

You Might Also Like

6 comments

  1. darl..
    im back in action..
    hihihih...
    ndapa2.. nnt aku akan khatam smua entry2 ko yg dulu...

    ReplyDelete
  2. a d r e y n i e e l i s y a,
    ke mana menghilang selama ini sayangggggg..

    ReplyDelete
  3. penatnye simpan rahsia yg bkn slh dri sendri pon sbnrnye.
    but sometimes i do that too.
    sbb mls nk kecoh2 kan keadaan...

    ReplyDelete
  4. very complicated

    ReplyDelete
  5. ZielaJB,
    sbb ni realiti hidup.

    peace :P

    ReplyDelete
  6. i hop i dun hurt u kak..a nice gal like u...sorry if i did hurt u...any how, experience teach us a lot,stay strong ok...org luar xkan fhm diri kita.even we our ownself sometimes... ;/ but wat matters are ppl around that stick wen u r down n up in ur life cycle..together we be a better person ok...syg u..! ;)

    ReplyDelete