Is that YOU?

August 09, 2010

Can't sleep. Something is on my mind. Not really bothering but since I'm not asleep yet, I let my mind wondering around until it's probably will get tired..

.
.
.

One of my cousin finally getting engaged. Dalam suasana sederhana sahaja dengan hanya disaksikan oleh keluarga terdekat cuma. InsyaALLAH getting married after raya or coming December. Yang pasti, tahun ni juga, dengan izin ALLAH tentunya.

Saya tak ikut rombongan tu sebab saya ada komitmen lain, dan dengar sajalah cerita Dana. Dana pergi. My mum and dad pun tidak dapat pergi sebab masing-masing dengan komitmen. Everyone is so busy right now *sigh*. Anyway, dari apa yang Dana cakap, cousin punya fiance tu dulu satu sekolah dengan saya. Nama dia Ana. She knows Jati (Izzati), Padil, my adik. Cousins lain yang sekolah di SMK Telupid. LOL what about me? HAHAH cannot believe lah if she doesn't even manage to recall me. Bukankah I glemer?

Oh lupa. I was so low profile back then. Lagipun jarang bergaul dengan junior, plus suka buat hal sendiri dengan rakan-rakan terdekat saja. Tapi eh budak-budak perempuan form 6 upper yang tinggal asrama ada berapa kerat je (7-8 orang). Me, Tia, Jas, As, Siti, Azie, Karmilah, Erna, ..who else ya. Itu je lah rasanya. She should remember then. AHAHA nak paksa juga orang ingat dekat dia ceh kau attention deficit ke apa (ajuk orang cakap).


At the second thought, I remember one of my old friend dekat situ. A junior, but beza umur setahun je. Biasanya, beza umur setakat setahun saya tak kisah beraku-kau. Yang kisahnya bila jadi kurang ajar semacam lebih dari rakan-rakan yang sebaya dengan aku, itu je. Okey back to the point. Nama dah sama dengan old friend saya tu dengan fiance cousin. Ana. But nama Ana tu banyak orang guna kott. Even saya sendiri orang pernah panggil Ana. Lepas tu mum cakap 'Ala Ana yang tinggal dekat Jabatan Kebajikan tu, kau kenal tuh.' Maksud my mum, waktu kami masih tinggal di Telupid (rindu Telupid). Ana, fiance cousin is a muslim, and kalau betul dia tu Ana kawan saya, memang padanlah sebab I cannot recall any other Ana around my age yang tinggal dekat situ. Plus, tak banyak keluarga muslim di quaters tu. And I am not really sure whether it was really Jabatan Kebajikan sebab as far as I remember, Ana yang saya kenal rumah dia dekat dengan hospital lama. Rumah dia seberang rumah saya saja. Rumah saya waktu tu dekat dengan Jabatan Pelajaran Daerah since ayah kerja situ. I still remember kami selalu jenguk-jenguk dan panjat-panjat nak tengok apa dalam hospital lama tu (they leave it, tidak berpenghuni lepas tu) dan always believe ada banyak mayat tinggal dalam tu. HAHAHA. Suka saja nak beratkan minda.

Saya tahu, lambat laun, akan tahu juga. Tapi saya curious, dan saya kalau curious, lain sikit. Mesti nak tahu juga secepat mungkin. Not very patient person I am.

Ana, is that you? @_@

You Might Also Like

4 comments

  1. selagi xtau, mesti tak senang duduk kan...
    huhu

    ReplyDelete
  2. ur curios mcm i jgk..
    mcm parkinson jer lau lmbt dpt tahu
    ahaha

    :)

    ReplyDelete
  3. hihi..bah pa lg sis..pg bah cari c ana tue..hihi

    ReplyDelete
  4. fara,
    knowing me, yes. tak sbr T_T

    cIk JanNah,
    haha cik jannah u do?
    geramlah bila kdg2 org tegur 'ala sabarlahhh.' LOL bengong.

    tiefazatie,
    ini benda tak pyh cari. tunggu dan lihat ;) dia dtg sndiri.

    ReplyDelete