21 Disember 2010

December 21, 2010

Just a fast update.

We hade changed the plan. 23 Disember petang baru ke Kota Kinabalu, bukan hari ini sebab pagi 23 Disember Dana nak ambil result PMR dulu. Goodluck to her! Dan mesti balik ke Ranau before 27th of December sebab got another show on that day. For AIM. Bukan Anugerah Industri Muzik. Tapi untuk Amanah Ikhtiar Malaysia XD

I have so much thing in mind. And I'm happy with all those. Apa-apa perkara penting yang sedang berjalan dan sedang saya lalui, more likely saya akan kurang ceritakan dekat sini. Serba sedikit, maybe. This blog is everything for me, I shared all the good and bad moments in my life here, but sometimes apa yang saya tulis sebenarnya hanya beberapa peratus dari keseluruhan cerita. As you know me, dah lepas or dah jadi, baru saya tulis. .

So please. Don't judge me. I am not that bad, neither, not an angel. But, mind you, untuk benda-benda antara hidup dan mati saja. Kalau update tentang Tari Kirana, ringan rasa hati ini mengupdate! Kehkehkeh

Kadang-kadang boleh terdown tiba-tiba sebab sekarang ni asyik terasak dengan pertanyaan. Dulu rasa macam pertanyaan tu masih boleh terima lagi, tapi sekarang rasa macam diri ini tak ada siapa yang nak bila orang tanya bila nak kahwin, saya cakap tak tahu. Ada boyfriend ke tak ni? Dan saya jawap tak ada. I don't feel bad, but people around me kadang-kadang bagi pressure sikit. Saya tahu saya tak patut biar orang pengaruh perasaan dan kehidupan saya, tapi tak salah kan untuk have a look of what people are saying to us? :)

Dan petang semalam ayah kenalkan saya dekat pekerja restoran mama yang baru, sebagai anak sulung beliau, dan BELUM BERKAHWIN. Lepas tu ke Kundasang for interviewing workers for next project. Dapat 3 projek dari pentadbir sekolah untuk kontrak dotdotdotdotdotdotdot hehe. Isn't it great?! So ada peluang tunaikan salah satu impian saya untuk tahun depan. Harap terkabul. Tapi itu cerita lain. Kita sedang bincang tentang statement BELUM BERKAHWIN TU T_T Motif ayah cakap macam tu?

Mestikah ai panik? @_@ I wonder how come some women I know, dah lepas 30 pun tak kahwin-kahwin lagi - bukannya tak cantik. So I guess diorang ni sangat tabah, tahu apa yang diorang buat, sampaikan diorang boleh cope dengan benda-benda macam tu for years. Tuhan nak uji, kan.

Saya juga begitu. Sedang teruji.

I have this scary hallucination about, getting married dengan muka yang dah tua, tak anjal, dah tak bergetah dah tak begini, dah tak begitu LOL. Time is running out, and I don't wanna have babies after I'm 35 @_@ Well, I am a bit afraid, cuz I am 24. I reached 24 years old on 1st December. This is the age when my mum gets married with my father. 24. 24. 24. I guess, I have to consider 25 or 26 but ....who? LOL.

Dan kita semua akan sentiasa teruji.

Lama saya tidak bicara soal hati dan perasaan dekat blog. I just dunno what to feel. Months ago, ceritanya begini. Now, ceritanya begitu. Dah tak sama. I've seen everything clearer, or maybe not. Kalau saya cerita apa yang berlaku, mesti semua terkejut. I stopped everything that have to be stopped. I'm indecisive, but this one is one of the final decision I'd ever made that I'll stick with. Malam ni full moon, genap sebulan perbualan aku dengan seseorang. Aku takkan lupa. I know, mungkin tak ada siapa yang faham apa aku membebel dekat sini. I don't mind. I don't care. Diari online atau diari buku, ini tetap sebuah diari. Mungkin out there banyak jadikan blog untuk tujuan komersil, but I know exactly why I am here. To say things I might not able to say in my real life. This is it.

I am not so sure about where am I heading, but whatever behind, those are chapters in my past. I don't need to close the book, I just have to turn to another page of my life. Apa yang ada di belakang, sebolehnya banyak yang saya nak padam. Atau biar ia hilang ditelan waktu. Tapi sebenarnya, tanpa semua tu, I am not me today. Pahit macamana pun, saya kena mencintai segalanya tentang diri saya, termasuk sejarah hidup saya. Barulah saya boleh mencintai diri saya. Barulah orang lain juga mungkin bisa mencintai saya apa adanya, will they? What had happen, had written in Loh Mahfuz, isn't it? We can't turn back the time, can we? But we can do something for a better future, do we?

Enough said.

You Might Also Like

3 comments

  1. oh dana pn pmr ah naa..
    adik aku pn..
    hihih..

    ReplyDelete
  2. mr_mrs mikko,
    iya iya iya. yaka? keluar 23hb juga kan?? gara2 tunggu dia ni sbb tu lmbat g kk heheh

    ReplyDelete
  3. 24 still young..jgn rush2 itu marrge pnya issue..biar lmbat asal bhagia-tp jgn trlampau lmbat la..hee

    ReplyDelete