Another step forward.

April 08, 2011

Banyak yang dia buat untuk saya dan perkara-perkara yang dia biar saya buat sendiri termasuklah semua apa yang dia katakan dengan ikhlas di depan saya - segalanya sangat bermakna. I don't know how to say this, but I am so grateful having him in my life now. Di depan dia, semua ini agak sukar saya nak katakan. Well, I guess, I am not so verbally expressive in front of him. Tak tahu if ini temporary or begitulah saya bila dengan dia. Taking time hearing and understanding his thoughts and his way of thinking, mungkin dia tak sedar dia ada banyak perkara yang buat saya cakap dalam hati, 'He's the kind of person I wish I could be.. '. Pernah that day, he let me drive his car dari pertengahan jalan dari Kota Kinabalu ke Kundasang. The kind of thing that not everyone would let me do. Dan mungkin, he's the only one who would trust me that way. Saya tahu dia sumarat (baca : anxious) juga tu dengan cara saya drive HAHA. But, at least, he allow me to. Entahlah. Benda kecil saja kan? But it means BIG to me. So it's more than the love he brought to me. It's more that the love we're sharing. It is more than that.

Mama had some talk with me when the first time she found out about my new relationship. Mama agak confuse, mungkin sebab sebelum ni tak pernah timbul nama lelaki ni. Mama pun fikir saya dengan orang lain sebelum ni. Semua orang ingat macam tu, rasanya. Yang rapat tu adalah, tapi yang satu ini saja yang benar-benar mendapat tempat di hati. Mama tak pernah nampak saya ada kawan rapat lelaki di sini, so she seems a bit worry. Tak tahu dari mana datang, tiba-tiba ada. Saya pun waktu itu agak confuse dengan diri sendiri tapi tetap yakin dengan keputusan. While praying for pintu hati mama dan ayah terbuka untuk at least, cuba untuk mengenali dia.

But now, I want to share this happiness with you guys :)

I don't know how, but I am glad that my family are much more accepting now. Penerimaan keluarga saya terhadap dia dah semakin baik. Saya jarang bincang hal hubungan kami dengan family. Orang kata, kalau protes dan melawan ni, akan memburukkan lagi keadaan. So I let everything just flow. Err.. Okeylah, I admit sometimes I do play my part - pelan-pelan let my family see him through my eyes. I do have my own way. And his own way. Rajin dia datang jenguk saya di cafe. Lepas tu, kalau keluar, kadang-kadang bawa Dana sekali. Hubungan kami jaga sangat, sebab nak gain parents' trust on us, and never lose it. Lepas tu kalau dia ada masa, dia yang ambil alih kebiasaan ayah untuk hantar saya tiap kali ada urusan di Kota Kinabalu. Tujuan kami bukan nak paksa diorang terima dia semata-mata, tapi nak make sure yang hubungan ni dapat keredhaan family, barulah dapat keredhaan Tuhan juga. Itu yang penting bagi kami buat masa ni.

Selebihnya, yakin ja dengan takdir Tuhan. Insya-Allah kalau ada jodoh, adalah. Kalau jodoh kuat, segalanya akan dipermudahkan oleh-Nya. Walaupun awal-awal tu mengundang air mata juga, tapi alhamdulillah, tak berpanjangan. Saya sendiri tak sure what had really happen sampai cepat sangat segalanya jadi okey. Yang pasti, dapat keredhaan parents buat saya lebih lega sekarang ni. Look like the fate wants us to stay together for now, and thank Allah for opening their heart. Allah did answer my prayer ..alhamdulillah. Another step forward. And by Allah will..

Allah do have plan on us, and I am happy for what Allah have planned on me :)

You Might Also Like

0 comments