Fina goes random.

July 28, 2010

Updates.

Minggu lepas saya kata nak jadikan ini minggu tips kan? Bermula hari ini (Rabu) hingga Ahad, saya cuba hasilkan sekurang-kurangnya 3 entri, berkenaan tips. Saya kata sekurang-kurangnya. Boleh jadi lebih. Tapi tak janji. Sebab Sabtu dan Ahad saya cuti. Ewah. Tanyalah kenapa saya cuti. HAHAHA. Tak ada maknanya aku nak cuti blog. Aku rasa aku tetap update je blog kalau :
  • Ada mood. Biasanya ada. Biasanya saya generous kan? Generous dekat blog, I mean. Saya tak layak untuk generous pada kamu. Kamu yang generous sebab datang blog ni.
  • Ada wireless. Sekarang ni broadband diberhentikan perkhidmatan sebab tak bayar lagi okey fine la Celcom nasib baik selama ni line internet broadband berkelakuan baik sebab laju berdesup. Guna wireless pun laju berdesup HEAVEN
  • Kalau wireless tak ada, tak apa, boleh update guna handset ngahaha yang penting ada kredit.
Sebenarnya nak bagitahu, I already got permission for this Saturday (talked about it H E R E), yey. I hope everything is going to be just as planned, or maybe better. InsyALLAH. Talk later about this ;)

Tips.

I'll be giving you some tips on some things I think I'm QUITE good at. Contohnya tips bagi ayat pedas, tips untuk rasa okey even after buat silap, tips buat bodoh.. etc.

CEH TAKLAH. Bukan tips-tips macam tu. HAHAHA. Gurau la gurau tsk.

I was a dancer. Tengok header blog ni pun dah tahu. Tapi, was ya. Even I still have passion in it, sekarang ini saya lebih kepada melatih saja. Itupun hanya waktu cuti-cuti bila ada rezeki my dancer dapat offer buat performance untuk majlis-majlis (biasanya majlis kawen). Zaman untuk meronggeng dan persembahan tarian depan orang ramai dah tamat sebab dah tua. Masa tua ni baik guna untuk beribadah. Apa gelak-gelak. Dah 20 tahun kot (sebenarnya Disember ini 24). Padahal waktu kecil-kecil selalu cakap mau hidup 100 tahun tapi ni belum masuk separa pun dah merungut tua? Manusia ngahaha. Kita perlu membayar harga kematangan itu dengan umur kita. Itu perkara pasti.

Sebenarnya, stop buat performance sebab berat badan dah naik dan ikut kamus Fina Sophie, barang siapa dengan tinggi 4'9" dan mempunyai berat 50 (paling berat pernah capai 55KG wth nasib baik dah turun) maka dia adalah disqualified untuk terus menjadi seorang penari. Haha. Kau tengoklah. I'm on my way losing my weight apa.

So (kesimpulan alkisah I was a dancer tu), might be I bagi tips lebih kepada make ups kot ahaha ITU JE FINA? Yala itu ja, cerita je yang panjang haha. Why tips mekap? Sebab, sepanjang terlibat dengan dunia ronggeng, saya banyak belajar tentang make-uping. But cadangan Lian di S I N I (lihat komen) untuk bagi tips about dressing-up tu, I'll think about it. 

Okey good night all ;)

P.s : Kalau tengok dekat sidebar dekat tajuk BYGONES (archives), kamu akan perasaan saya dah delete entri-entri dari blog lama. Ah. A whole new blog (padahal ada niat juga nak republish/recycle entri-entri dari Sufilara.blogspot.com) :P 

You Might Also Like

4 comments

  1. wow!!!! interesting!!!!! bila nak start......??

    ReplyDelete
  2. wah..nice...ifa suka cara kamu buat enrty la dear...=)

    ReplyDelete
  3. .s.o.f.i.a.,
    stay tuneee hehehehe

    ReplyDelete
  4. tiefazatie,
    u do? awe.. thank you ifa sayang!

    :)

    ReplyDelete